Refleksi 2010...... Mission 2011

Tatkala posting ini ditaip, sedar tak sedar sudah 2 weeks kita melangkah ke tahun 2011. Well gue kick start post 2011 quite late coz gue baru ja selamat berpindah ke sekolah baru and at the sane time masih belum lagi ada mood untuk "berkarya". Well ada baiknya gue share post mortem azam 2010 gue kepada pembaca senyap blog ini and cuba kenalpasti mana yang tercapai and mana yang tidak... jom layan......... By the way kalo mau lihat apa gue punyer 2010 tgk sini yer. So ini refleksi 2010 gue


To become a better teacher in 2010

Gue rasa agak subjektif untuk menilai tetapi gue rasa teknik pnp gue agak bgs berbanding first posting. (so kiranya resolution achieved!

To save huge amount of money

Yang ini gue rasa in progress and gue akan teruskan usaha untuk kumpulkan more bucks ( halfly accomplished)


To become finacially litterate. (Celik Kewangan sangat penting coz dengan itu risiko pokai, overspend, salah labur duit dapat dikurangkan)

Yang ini gue rasa gue mencapainya sekitar 40% coz gue kdg2x pun pokai juga dihujung bulan. hehehehhee


To be more creative and productive in writing (tak kira blog and so on)

Creative nope but produktif maybela coz last gue at least buat blog posting once a week.


To reduce weight. (hahaha ini mustahil sikit as I am a good eater)

hahahaha. ini yang paling sukar nak mencapai...


To be more critical and sharp in thinking, giving opinion or mengkritik

Yang ini gue rasa 20% coz gue masih lagi diam seribu bahasa ketika ada peluang membuat kritikan.. tapi giving opinion gue dah tak segan silu lagi..


To be more holistic this year. (belajar pasal agama ka, mengaji alkitab ka)

mengaji alkitab belum lagi tapi gue akan cuba untuk khatam buku ni at least sekali dalam seumur hidup. after all the other definition of bible is (Basic Instruction Before Leaving Earth). Kalau tak khatam how to expect kalau dah leaving right?


Able to read more than 3 books a year..
I didn't read a lot kalau kita menggunakan 1 whole buku sebagai panduan, but i do read alot through reading material from website, articles from newspaper. However I admit I have read 6 books ranging from novels and history books. gue akan share dengan u all mengenai buku yang gue baca.


Able to read more ilmiah books..

If history books is considered as ilmiah books that target achieved.


Menjadi insan yang disayangi oleh tuhan, mak bapak, fam, kawan, bos, murid, serta insan-insan yang tersayang....

In progress........ I repeat............ in progressss...............





Therefore azam gue untuk 2011 are:

  1. To save huge amount of money
  2. Stay healthy, more bijak and moreeee happy.
  3. To reduce weight
  4. To be more creative and productive in writing
  5. Able to read more than 7 books a year (which include ilmiah books)..
  6. Menamatkan zaman bujang... hehehehehe

0 Response to "Refleksi 2010...... Mission 2011"