Cakap2x Bola: Sarawak FA vs Era Team

Gue suka tengok bola di stadium. Ini disebabkan atmospherenya berbeza jika menonton bola di tv. Mungkin sekali kerana adanya elemen sumpah seranah, carutan yang menjadi elemen tambahan yang menjadikan pengalaman menonton bola itu lebih berkesan. Bayangkan kalau team yang tak ternama pun seronok ditonton, apatah lagi kalo team seperti MU or Barca kalau kita dapat lihat secara live di stadium. Kompom terbaik.

Well pada 18 Disember yang lalu gue telah berpeluang menonton friendly match antara Sarawak FA lawan team Era kat Stadium Negeri, stadium yang pernah menjadi saksi kegemilangan team Sarawak. Objektif match ialah untuk memperkenalkan jersey baru team Sarawak serta first eleven team Sarawak pada kepada penyokong Ngap Sayot dan pada masa yang sama satu cara bagi Radio Era mempromotekan diri kepada pendengar bandaraya lebih-lebih lagi radio Era ada slot lokal pada pukul 1000-1300.

Yang ini antara ruang masuk ke stadium. Kelihatan para petugas radio Era sedang mengagihkan tiket bertuah kepada para penonton yang hadir.


Yang ini keadaan ketika gue baru-baru masuk stadium. Well sebelum itu ada persembahan band-band indie Sarawak seperti Republic of Oi, AKur serta beberapa lagi la.

Nun di hujung sana sesi pengenalan jersey serta pemain Sarawak bagi sesi 2011. Jersi merah untuk home game manakala jersey biru untuk away game.

Warming up before match

Tatkala both team sedang warming up, penalti shootout diadakan bagi penonton bertuah

Kick-start

Antara aksi yang sempat gue rakamkan

Abis 1st half.

Aksi pada second half

Match abis.

Overall match was ok cuma gue berharap para pemain memperbaiki kelemahan dari segi finishing serta tidak takut untuk melakukan percubaan jaarak jauh. Anyway all da best to the team. Semoga Sarawak dapat masuk Liga Super pada 2012 serta melayakkan diri ke Piala Malaysia also. Boring mala jak nangga team Semenanjung mendominasi da local football scene

0 Response to "Cakap2x Bola: Sarawak FA vs Era Team"