Sambutan Hari Kebangsaan 2010 di Sekolah Gue

Sehari sebelum tarikh keramat Hari "Mendeka", sekolah gue dan sekolah SK berdekatan telah mengadakan RIMUP yang bertemakan sambutan Hari Kebangsaan. Bagi yang non- pendidik, RIMUP stands for Rancangan Integrasi Murid Untuk Perpaduan. Aktiviti ini bertujuan memupuk perpaduan serta intregasi antara 2 sekolah dalam suatu kawasan iaitu SK dan SJK. Biasanya RIMUP ini dikendalikan 2 kali setahun setiap 2 Sem. Untuk tahun ini sekolah SK menjadi penganjur kepada RIMUP.


Upacara yang simple tetapi meriah ini bermula jam 730 pagi dan berakhir sehinggalah ke abis waktu persekolahan. Antara aktiviti yang dianjur ialah seperti pertandingan mewarna bagi Prasekolah dan Tahap 1, pertandingan melukis poster Hari Kemerdekaan bagi Tahap 2, serta pertandingan deklamasi sajak.

Jadi layan gambar yang gue sempat amik.....

Taklimat daripada Cikgu


Gelagat para murid sebelum pertandingan bermula

Adik-adik pra sekolah pun ketinggalan turut serta


Suasana pertandingan

Antara lukisan yang gue adili

Laungan Merdeka

Nyanyian Lagu Patriotik


0 Response to "Sambutan Hari Kebangsaan 2010 di Sekolah Gue"