Perayaan Hari Guru 2009 Peringkat Sekolah

Pada 26 Mei, sekolah gue telah mengadakan sambutan Hari Guru peringkat sekolah. Well memang meriah. Dua tiga hari sebelum sambutan gue dah bertungkus lumus memasang bendera, pasang kain dan macam2x kerja yang melibatkan tangga pasti ada muka gue. Well gambar di bawah merupakan persiapan awal we all for the events



Benda-benda yang gue gantung


Backdrop Hari Guru

Muka-muka Penat



Maka di hari yang ditunggu ramai juga mak bapa yang datang even GB dari SK sebelah pun hadir sama.Yang ni pula aktiviti pada hari sambutan.

Seperti biasa sebelum majlis start, musti cikgu dan staf stanby dulu

Then, dikuti dengan ibu bapa dan murid-murid


Last sekali, sudah tentulah wakil Lembaga Sekolah, PIBG sekolah dan juga GB serta PK sekolah SK bersebelahan.


MC memulakan acara

Kemudian ucapan aluan dari GB. Belia kemudian seterusnya membaca perutusan Menteri Pelajaran.
Kapitan Nanga Dap selaku wakil Lembaga Sekolah memberikan kata alu-aluan

Yang ini gue membaca perutusan Pengarah Pelajaran Malaysia

Yang ni wakil murid memberi ucapan

Last sekali pemberian hadiah cenderamata untuk guru dan staf

Merasmikan sudah, ucapan sudah, after that sudah tentulah persembahan daripada bebudak sekolah di sini. Di antaranya:

Persembahan murid-murid tadika

Sketsa tanpa suara murid Tahun 2

Sketsa nyanyian murid Tahun 1

Nyanyian Murid Tahun 3

Budak tahun 6 menyanyi lagi

Fashion show by budak tahun 5

Instrumental play by the year 4 pupils

Menyanyi sudah, fashion show sudah maka tibalah ke saat penyampaian hadiah bagi murid-murid tadika sampailah ke tahun 6.


Lepas tu majlis pun tamat, tapi ada juga sesi bebas iaitu bergambar dengan murid. Ni lah aksi-aksi murid gue yang nakal2x and innocent ja rupa.








P/s: Saya Bangga Jadi Sikguk!

0 Response to "Perayaan Hari Guru 2009 Peringkat Sekolah"