Pingu Itu Nama Iban Ka Dia Cikgu?






Hari ni masa gue mengajar budak tahun 1 subjek English pasal numbers, gue telah pakai berapa gambar haiwan dalam bilangan tertentu sebagai alat bantu mengajar. Pada satu gambar ni yang ada penguin masa gue tanya, "Okay children, what picture is this?" Tiba2x dengan serentak mereka jawab "Pingu!" Gue pun membetulkan mereka dengan mengatakan binatang ni bukanlah pingu tapi penguin.

Dipendekkan cerita gue pun ajar dan ajar dan ajar pasal numbers ni dari bentuk sampai ke spellingnya. Yang lucunya pada akhir waktu BI tu, tiba ada 1 org budak tanya, "Cikgu, kalau penguin nama English dia, Pingu nama Iban dia Ka?" Ho2x gue pun puzzle seketika tapi dengan selamber gue jawab, "Pingu tu nama Penguin dalam cerita kartun." Sampai staffroom bila pikir balik mau tergelak juga. "Cikgu, kalau penguin nama English dia, Pingu nama Iban dia Ka?" hhmmmmmmmm. Pemikiran aras tinggi tahap dewa tuu. Apapun layan klip penguin nih

3 Response to "Pingu Itu Nama Iban Ka Dia Cikgu?"

  1. Nimi Momo says:
    May 29, 2009 at 3:18 PM

    Hahah!!! LOL!

    Kalau saya pun saya jawab 'Pingu'!

    Best jugak ada nama iban.

  2. Cikgoo Jasz says:
    June 6, 2009 at 11:03 PM

    If Iban = pingu
    Bidayuh=?


    He3x

  3. dare2speaktoo says:
    October 6, 2009 at 2:01 AM

    creative!!!!!!...kdg2 org dwasa pon xtpikir=)..

    pingu2x