Aktiviti Sukan Kembali Lagi..

Baru-baru pada 23-25 Jun ini telah berlangsung Kejohanan MSSR Daerah Kanowit. Seperti tahun lepas sekolah gue tidak ketinggalan juga untuk menghantar peserta. Tapi pada tahun ini tak ramailah berbanding tahun lepas.

Pada hari pertama telah berlangsung acara bola sepak dan acara padang olahraga. Namun begitu gue tak berkesempatan untuk betul-betul untuk membimbing anak buah gue kerana kebetulan gue sedang menghadiri kursus pemantapan pedagogi ENglish, MBMMBI yang dijalankan pada masa yang sama. Jadi, lepas gue habis kursus, gue terus pi ke stadium untuk lihat anak murid gue.
Perlawanan bola sepak

Suasana dekat venue

Budak gue tgh ikut acara lompat jauh


Yang ni dekat grandstand



Raptai untuk perasmian di esok hari.
Sekolah yang menjadi perkampungan sukan bagi sekolah-sekolah ulu


Aksi bebudak gue


Pada hari kedua barulah gue terlibat dengan kejohanan. Agak slack juga selepas perasmian hujan terus turun dengan lebatnya sampai ke petang. Oleh kerana trek banjir dek hujan lebat, maka acara balapan terpaksa di"postpone" ke hari ketiga (terakhir). Namun begitu acara padang tetap diteruskan dengan acara lompat tinggi dijalankan dalam dewan manakala acara lontar peluru di padang bola sepak.
Budak gue dalam persiapan pergi ke stadium.


Yang ini tengah bersiap sedia untuk perbarisan perasmian Kejohanan


Ketibaan Jemputan Kehormat, Pegawai Pelajaran Daerah Kanowit sambil diiringi oleh para GB


Permulaan acara perbarisan, bermula dgn pancaragam



Ni perbarisan dari sekolah gue...

Larian nyalaan obor


Lepas nyala obor, baca ikrar pula


Then, diikuti dgn persembahan tarian etnik


Persembahan Tarian Moden. Nobody Nobody But You



Sebaik sj abis persembahan, tiba-tiba hari hujan lebat untuk tempoh yang lama sampai tengahari...

Lepas hujan lebat yang agak lama. Trek banjir maka itulah acara balapan dipostpone sementara menunggu air "surut" the next day. he3x


Maka itu waktu hujan lebat acara balapan dibuat seperti lompat tinggi di buat dekat dewan


Muka budak gue yang mcm nebes

Pada hari yang terakhir, barulah acara balapan diadakan. Tapi memandangkan bebudak gue tak yang amik acara balapan, maka pada hari ketiga para murid telah pulang ke sekolah.

acara yang disambung pada pagi berikutnya


Budak2x gue pula dijamu makan dulu sebelum pulang


Dalam bot express dan bersiap untuk pulang ke rumah panjang










0 Response to "Aktiviti Sukan Kembali Lagi.."