Aku, Olahraga and Puspa

This month is a busy month for me. Bukan apa, itu suma karena adanya Kejohanan Sukan Tahunan anjuran PPD. Jadi our school pun tak ketinggalan untuk menghantar pasukan ke kejohanan yang tersebut. Cuma memandangkan gue sorang ja guru lelaki tunggal (ada sorang lagi, tapi dia PK, busy sekarang lebih2x beliau juga guru data) maka gue telah diamanahkan oleh KJ untuk menyediakan pasukan sekolah.

Satu ketidak"best"an SKM(sekolah kurang murid) ni ialah pada waktu aktiviti sukan. Memang payah nak buat percaturan lebih2x lagi kalau harapan sekolah tinggi. Bila tgk borang penyertaan tak kira sepak takraw ka, bola sepak ka, ping pong ka, bila tgk syarat pertandingan memang awal2x lagi dah out. Contohnya bola sepak. Bila tgk borang, pertandingan 9 sebelah, tetapi syaratnya mesti ada 13 pemain. Bila tgk budak lelaki gue memang xcukup nak sent biarpun if kena tarik budak darjah 1. Begitu juga kalau bola jaring if sent 1 pasukan memang xcukup korum biarpun gue ada mengajar bola jaring waktu PJK. Kalau bola jaring campuran haaa itu boleh sent. hahahaha.

Maka satu-satunya game yang sekolah gue ikut ialah olahraga. Itupun gue terpaksa merencana strategi baik punya coz budak yang ada pun cukup2x korum. Itupun gue terpaksa tarik budak thn 2 coz ada di antara mereka mempunyai fizikal yang baik walaupun pemahaman masih kureng. Gue suruh pecut dia sempat tgk burung pula atas pokok pula. Fortunately lepas hampir 100 kali pumping and pulasan telinga adalah fokus sikit. he3x. Dari segi latihan, gue berpuas hati dengan komitmen budak coz sanggup datang even hari Ahad. Bukan gue suruh tapi KJ suruh. Maka setiap kali gue tak turun Sibu, gue akan mengorban masa tidor gue serta tdo petang gue untuk ajar. Mau batal tak boleh coz ada mata-mata melihat. Tambahan pula ada murid dari kampung seberang datang so bila dah datang tu keselamatan mereka berada di tangan gue sepanjang gue melatih mereka. paham2x sahaja la. he3x.

Overall performance budak gue dlam tahap sederhana tapi adala sorang dua yang boleh dapat pingat (hopefully). Bukan gue tak mau latih awal tahun tapi phm2xla gue pun ajar UPSR untuk BI maka setiap petang gue busy dgn kelas petang, SBT, dan juga kerja projek. Baru-baru ini masa cuti raya sahaja baru gue bercuti penuh coz masa cuti bulan 3, 6 and 9 gue pun kena mengajar dari pagi hingga ke petang. Even cuti bulan 12 pun akan ada kelas tambahan dari pagi hingga ke malam. Luckily gue dah booking mengajar pada bulan 11 untuk cuti sekolah 3 hari pertama. Dapatlah gue enjoy sakan bulan 12. he3x Tapi budak gue tahun 5 takda cuti la. ahahahaha. Takpa berkorban utk UPSR.

Semasa kejohanan sukan itu juga diselitkan sekali aktiviti tambahan seperti pertandingan nyanyian Bintang Kecil. memandang sekolah gue pun sent wakil maka berlakulah audition sepnjang minggu ni. Dalam banyak2x lagu, lagu Puspa nyanyian ST12 juga menjadi pilihan budak untuk audition. Maka everyday gue dgr penyanyi yang berlainan pictching menyanyi lagu Puspa. Kalau gue budak kecil pun mesti gua akan pilih lagu Puspa juga. Walaupun lagu tu mempunyai motif xbaik (meminta si dia curang kepada kekasih@ nak kebas awek orag) tetapi lagu tu cathchy and jiwang siot. Nah layan...........zassssssssssssssssssssssssss


kau gadisku yang cantik
coba lihat aku disini
disini ada aku yang cinta padamu

kau gadisku yang manis
coba lihat aku disini
disini ada aku yang sayang padamu

walau kutahu bahwa dirimu
sudah ada yang punya
namun kan kutunggu sampai kau mau

[reff]
jangan jangan kau menolak cintaku
jangan jangan kau ragukan hatiku
liriksong wordpress com
ku kan selalu setia menunggu
untuk jadi pacarmu

jangan jangan kau tak kenal cintaku
jangan jangan kau hiraukan pacarmu
putuskanlah saja pacarmu
lalu bilang i love you padaku

walau kutahu bahwa dirimu
sudah ada yang punya
namun kan kutunggu sampai kau mau

back to reff






0 Response to "Aku, Olahraga and Puspa"