Kenangan Di Hari Raya

Masuk hari ini merupakan raya ke 6. By the way I do enjoy raya celebration especially 1st day coz that day la dapat hantam itu rendang, kari and etc. Bercakap pasal raya tiba2x gue teringat kenangan blues gue di Hari Raya back in year 2005 masa gue di Sabah. Kiranya that was my first Raya I involved di balik tabir. Well pada time raya adalah masa genting bagi gue coz sebagai pelajar U thn akhir memang kita akan buat final year project. Gue tak suka pakai istilah tesis coz gue pernah ditempelak oleh lecturer gue dulu pasal istilah tesis (You are not doing thesis, you are doing final year project, only the master and phd student do thesis. remember that)

Ok gue kembali ke jalan cerita, after raya tu we all kena sent our proposal la. Gue ni mcm biasalah tatapi gue ni ada habit seperti arnab dalam cerita arnab vs kura-kura(cepat mula, tapi lambat juga dari kura-kura saampai ke garisan penamat akibat berehat di pertengahan jalan). Mcm kes gue, dah siap tapi malas mau print out dgn alasan mana tau dapat ilham baru untuk mengarang. Kalau pc rosak pun gue dah ada backup. So dipendekkan cerita, gue pun beraya sakan lah dengan geng karas gue dan familinya. Gue ikut ke mana shaja mereka pergi mengabang. Kira enjoy abish

Cuma pada penghujung ari tu, gue dikejutkan adanya tanah runtuh area Gunung Emas yang menyebabkan jalan antara Keningau and KK terputus. Dah la esok mau sent FYP tapi jalan block la pula.So dengan tindakan yang penuh nekad,gue dan geng gue tadi pun turun sahaja dengan harapan biarlah satu jalan dibuka. semasa we all smapai ke tempat kejadian memang runtuhlah beb. dpat lihat lagi batu berguguran di atas bukit. Nasib baiklah we all selamat sampai ke hostel pada malam hari.

Cuma yang hampehnya, next day tarikh tutup dilanjutkan 3 hari lagi. Begitulah kenangan hari raya ku yang tidak dapat dilupakannnnn


0 Response to "Kenangan Di Hari Raya"