Aku, Cuti Sekolah & UPSR

Cuti Sekolah Datang Lagi. Well it started last week (Friday) but since I dan suma cikgu yang lain telah diminta oleh GB untuk mengadakan kelas bimbingan UPSR sebagai pecutan terakhir bebudak ni sebelum UPSR yang sebenar. Oleh terpaksala gue memulakan cuti gue pada besok hari.

Memandangkan gue first time terlibat dalam UPSR secara langsung, gue rasa beruntung time gue tahun 6 karena tidak perlu mengorbankan cuti sekolah gue menhadiri kelas tambahan. Bukan dah cukup pandai tetapi mungkin pada masa itu silibus tidaklah memaksa pihak sekolah membuat kelas tambahan. Benar memang ada tetapi cuma pada hari Sabtu sahaja yang kebtulan pada masa itu adalah merupakan Hari Gerko. Biasalah zaman dulu kan Cikgu kerja hari Sabtu half day. Dan juga pada masa itu barangkali persaingan sesama sekolah mahupun murid tak sesengit sekarang. Sekarang ni silibus pun agak tough. Soalan pun dah banyak yang subjektif. Main tembak tak menjamin lulus mcm dulu ada kes budak time gue sekolah dulu dapat 2A 2E (E bahagian penulisan A Bahagian Paper suma Objektif).

Ok berbalik paada cuti sekolah, gue akan balik besok ke kampung halaman yang bukan kampung sebenarnya dengan memandu. From school pakai bot express pi Kanowit and that dari Kanowit drive trusssss ke Kuching yang maybe mengambil masa 4-5 jam bergantung kepada keadaan jalan dan kenderaan. Kalau pakai perkiraan jarak Kuching ke Kanowit ia lebih kurang lah macam Kl ke Ipoh yang cuma drive around 2 hours or less tetapi dengan jkeadaan jalan (so called highway ini) yang 2 @ satu lorong plus di belakang trailer, I guess paling cepat I bawa n sampai Kuching pun sekitar 4 hours. Apapun yang penting ulih sampai bak rumah. Anang ribut2x. he3x

P/s: Nampak gaya kena tido awal nih.


0 Response to "Aku, Cuti Sekolah & UPSR"