How Old Are U?

Salah satu "hobi" gue ketika mengajar English ialah mengajar budak2x menjawab short answer. What is your name?How old are you? Dan smua ini gue ajarkan pada budak2x dari Thn 1 sampai la ke tahun 6. Tapi bnyk2x thn ini cuma budak2x tahun satu sahaja yang berani menyoal cikgunya ini dengan soalan yang cikgu ajarkan kepada mereka. Well biasala thn 1. Waktu kita tak berasa bersalah untuk bercakap apa sahaja coz kita pun xtau betul atau salah, wajar atau tidak. Bak kata orang belum mencapai akil baligh katakan.

Dipendekkan cerita budak2x ni tanya satu2x soalan yang gue ajar to them to me. Innocent ja gue jawab. Tapi bila bab umur, "How old are you?" sebaik sahaja gue jawab 25, tiba2x budak2x ni mata jd bulat mulut melopong "Apuuuuu, tuai udah cikguk tok," (OMG, this teacher old already). Gue pun gelihati mendengar reaksi mereka. 25 masih remaja gitu. ha3x. Well bila tengok facebook or friendster member2x seusia, macam2x perubahan yang gue jumpa. Ada yang dah jadi Mr/Mrs, ada yang jd apai and indai, ada yang jadi bos, kerja besar2x engineer, doctor, scientist dan mcm2x lah great occcupation. Well kesimpulan all of them did great things after finish skooling. I feel great about it coz I also did many great things in my past, and maybe of course in future.

Friends come and go but the memory with them will always remain. Gue takkan lupa bagaimana kena tahan polis after masa party finish 2nd year di UMS kerna masih panggang ayam pukul dua pagi di pantai tanjung aru (ayam masih bnyk, mau bw hostel takda tempat simpan so bakar sajalah), gue takkan lupa macam mana gue tak tido sepanjang malam buat alat bantu mengajar bersama member guru pelatih gara-gara lecturer datang observe the next day, and gue takkan lupa gue di MRSM kuching we always dpt curi2x tgk gusti malam2x walaupun wayar tv kena cabut. And suma geng2x curi2x tgk tv ada yang sudah jadi doktor, engineer, dan mcm2 lagila.

Well, memang betul lah kata bait2x lagu dalam lagu Sheila On 7, suma kerja gila yang dibuat sekarang (but look unpleasant for da adults) akan menjadi Kisah Klasik Untuk Masa Depan

0 Response to "How Old Are U?"