Last Moment Sebagai Guru Pelatih

Dalam banyak moments in my life, moment that I hate most is when berada pada penghujung pengajian. I have gone through many moment tammat belajat dari zaman KBSR, KBSM, Matrix and lastly UMS. Each moment of this zaman means something that some of the dudes and the chixs that we use to see and meet akan belah and perhaps maybe takkan jumpa for a long3x time.

Well itulah kehidupan sebenarnya. bertemu dan berpisah adat manusia biasa, hilang di mata tapi di sms, friendster, email or apa saja alat telekomunikasi yang wujud di alam mayapada jangan lupa. (new version weh....) Berbalik kepada persoaalan tammat pengajian ni suddenly gua mengalaminya once more. Cuma kesannya sedikit mendalam (sikit ja), coz masa gua di MRSM masih taktauapaapa, masa di matrix gua balik time budak2x suma pulang ke kampung halaman (that time gua menimpan naik gunung kinabalu dullluuuu., so takdala perasaan sangat. Di UMS best siiiiiikit coz pemergian gua pulang ke BUmi Kenyalang vs BUjang Senang ini ditemani oleh few friends gengkapak gua. pada Kali ini, untuk kesekian kalinya setelah tammat KPLI ini gua mengambil kesempatan untuk menghantar member2x gua ke depan balai berlepas. gua dah sent dari IPG coz pihak maktab sent pakai bas. gua just sambung hantar dorang ke balai berlepas (hu3x).

gua strongly believe ada yang gua akan jumpa and ada juga yang maybe gua tak mungkin jumpa selepas ini. my instint ja tapi realitinya selalllooooo betul. Gua rasa mcm mimpi ja abis KPLI. tak sangka setahun dah abis. tapi if balik sedang UMS yang 3 tahun gua tak terasa 3 tahun, inikan pula KPLI. tapi i like life as a KPLI student coz makan mewah (elaun besar ma), and then assgnment wpun mengalahkan assgnmnet UMS dari segi kuantiti tapi gua biasa2x saaaaaaja. However both UMS dan KPLI days I like coz i really enjoyed myself min terms of penubuhan geng cuma gengkapak yang diwarwarkan tidak semantap yang di ums punya wpun ada juga budak2x KPLI iptar mengenai my circle of geng as gengkapak. maybe because faktor marital status certain ahli yang memaksa gengkapak cawang IPTAR tak sehype gengkapak UMS. (hahaha)

Tapi anyway, good to luck to all of the ex guru pelatihs KPLI 2008 IPtar semoga jadi guru yang baik, cemerlang, gemilang, and terbilang. BAk kata sorang member bahh, bulan 3 2009 bersama-sama kita ambil gaji di kapit.


P/S: Tak tahan dengar penceramah time Induksi yang mention sebut Pelabuhan Baram in English. dah translate? tak tau? pikir2x ya. statement aras tinggi tuuuu.


0 Response to "Last Moment Sebagai Guru Pelatih"