Preparation Mau Enter IPG

Ho3x, I rasa relax sangat2x b4 mau enter ipg. well i dapat pun sik la jauh gilak. dekat IPTAR je or nama glemernya Institut Perguruan Tun Abdul Razak. adalah about 30 minits drive from home. Tapi berbalik kepada perjalanan mau dapat join this IPG pun kira agak lama juga beb. I apply for KPLI area bulan April 2007, then went for exam around May 2007, dipanggil for interview around August and dpt result hujung December 2007. Just imagine lama sik? hahaha.

Well memang dah jadi cita2x gue mau jadi cigoo. tapi tak sampai mula2x coz waktu I took my degree di UMS, gue ambil biotek. After grad, adalah gue keja setahun as research officer trainee before i dapat cikgu nih. well nak dikatakan persediaan or pengalaman gue mau jadi cigoo ni memang sik ada. adalah juga cuba apply guru ganti tapi x dapat2x juga. tapi before mau masuk IPTAR adalah gue surf di internet cari info about cigoo ni. mcm2x lah gue cari dari from pengalaman sambil la ke tahap salary. he3x. agak tough juga jadi cigu nii. tapi takpa. suma keja mencabar ma. yang penting u mau or not. tapi dalam bnyk site about cikgu di Malaysia tok, i really love to surf di ruangan forum di www.cari.com.my. Boleh dikatakan suma tips2x KPLI, cikgu ada di sia. I dpt byk tips from that site. he3x.


Well I guess try to post new things after gue mendaftar. he3x adios amigos!

0 Response to "Preparation Mau Enter IPG"